خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم گفت: برخی در انقلاب دوران مبارزات سخت را پشت سر گذاشته‌اند و آبرویی پیدا کرده‌اند، آنان باید مراقب اعمال و گفته‌های خود باشند تا سبب شادی دشمن را فراهم نکنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به شهادت امام حسن عسکری(ع)، گفت: اهل‌بیت(ع) برخودار از فضایل و خصوصیات اخلاقی بودند تا جایی که دشمن به این فضایل اعتراف می‌کند.
وی افزود: معتمد عباسی، امام حسن عسکری(ع) را دارای صیانت نفس، حسن رویه، دانش و عبادت برتر توصیف می‌کند.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: امامان(ع) بر دل‌ها حکومت می‌کردند و از این رو دشمن‌ترین دشمنان در مقابل امامان(ع) تسلیم می‌شدند.
وی با اشاره به این‌که امام حسن عسکری(ع) در مقابل گروه‌های منحرف ایستادگی و مقابله می‌کند، ادامه داد: واقفیه یکی از این گروه‌ها محسوب می‌شود که امامت امام رضا(ع) را نپذیرفته‌اند.
‌آیت‌الله حسینی بوشهری اضافه کرد: همچنین امام حسن عسکری(ع) با غلات مبارزه می‌کند، بندگی ائمه(ع) یکی از برترین صفت‌های آنان است که به این موضوع در زیارت جامعه کبیره اشاره شده است.
وی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری مبنی بر این‌که کسی که از مردم پروا نمی‌کند از خدا نیز پروا ندارد، ابراز داشت: امام حسن عسکری در بیان نورانی دیگر اشاره می‌کنند که رسیدن به خدا تنها با شب‌زنده‌داری دست‌یافتنی است.
امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز ولایت امام زمان(عج) گفت: ظهور امام زمان در آیات و روایات وعده داده شده که ایشان زمین را پس از پرشدن از ظلم و جور سراسر عدل و داد می‌کند.
وی با اشاره به آغاز هفته وحدت و میلاد رسول‌ اکرم(ص) ادامه داد:‌ امیدواریم بتوانیم امتی فرمان‌بر برای رسول خدا باشیم و دیگر شاهد نباشیم که در شهری مانند پاکستان مسلمانان کشته شوند.
‌آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: اگر دشمنان از توطئه دست بردارند و در میان مسلمانان تفرقه ایجاد نکنند، زندگی و وضعیت مسلمانان بیش از پیش بهتر می‌شود.
وی با بیان این‌که باورکردن پیروزی انقلاب اسلامی در ابتدا امکان نداشت، اضافه کرد: این انقلاب به برکت خون شهیدان پیروز شد و باید قدردان نعمت انقلاب بود.
مدیر حوزه‌های علمیه ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب فرمود که اگر ملت و جوانان از خود پایداری نشان دهند همه آمال و آرمان‌های اسلامی و انقلابی ملت ایران تحقق می‌یابد و زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم می‌شود.
وی گفت: بصیرت ضرورت امروز است، باید دقت کرد که مبادا جمله‌ای بگوییم که دشمن از آن استفاده کند و مورد تحسین دشمن واقع شود.
‌آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: برخی در انقلاب دوران مبارزات سخت را پشت سر گذاشته‌اند و آبرویی پیدا کرده‌اند، آنان باید مراقب اعمال و گفته‌های خود باشند تا سبب شادی دشمن را فراهم نکنند.
وی افزود: حضور رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی مطلوب بود اما باید سر مسائل کلی کشور در این دیدارها بررسی و از موضوعات حاشیه‌ای پرهیز شود.
امام جمعه قم با بیان این‌که مشکلات مردم پیش چشم ما است، خاطرنشان کرد: امروز نیازمند عزم ملی هستیم و همت مسؤولان باید بر گره‌گشایی از کار مردم باشد و از حاشیه‌هایی که دشمن را شاد می‌کند پرهیز شود.
وی گفت: بزرگ‌ترین دغدغه مسؤولان باید حل مشکلات اقتصادی باشد، برخی درآمد ندارند یا درآمد کمی دارند و از این جهت در مضیقه هستند.
‌آیت‌الله حسینی بوشهری بیان داشت: مردم از انقلاب جدا نمی‌شوند و حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن چشم دنیا را خیره خواهد کرد.
وی با بیان این‌که مشکلات نتیجه دشمنی دشمنان با اسلام و انقلاب است، اظهار داشت: دشمنان بدانند که ملت ایران با تحمل این مشکلات آنان را مانند همیشه ناامید خواهند کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه اضافه کرد: تمام نهادهای نظام اسلامی باید زمینه حضور مردم در انتخابات را فراهم کنند و ملت ایران با حضور در انتخابات پاسخی دندان‌شکن به دشمنان خواهد داد.