خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری با ابراز تأسف از برخی افراد که بحث انتخابات آزاد را در کشور مطرح کردند، ابراز داشت: برخی افراد با سوابق خوب و درخشان در حال آغازکردن فتنه ای جدید در کشور هستند و اصلا متوجه نیستند که دارند در راستای هدف های استکبار جهانی حرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی خطبه های نمازجمعه اهواز که در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به جلسه مشترک هیأت رییسه و کمیسیون های مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در پایان این جلسه بیانیه ای مهم از سوی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری حول محورهای وحدت، حفظ آرامش جامعه و انتخابات آزاد صادر شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نخستین محور این بیانیه بحث رعایت وحدت است اظهار داشت: وحدت و همدلی باید در همه رده های بلند پایه مملکتی رعایت شود و موجباتی فراهم نشود که باعث خوشحالی اردوگاه دشمنان شویم.

آیت الله حیدری رعایت آرامش کشور و جامعه را محور دوم این بیانیه عنوان کرد و گفت: با توجه به نزدیکی انتخابات 92 ریاست جمهوری باید آرامش بین ملت و دولت در این برهه حساس رعایت شود؛ چراکه دشمنان کینه توز به دنبال بهانه برای ایجاد فتنه و توطئه در ایران اسلامی هستند.

بهترین راه برون رفت از مشکلات اقتصادی؛ تکیه بر اقتصاد مقاومتی

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که سومین محور بیانیه اخیر نمایندگان مجلس خبرگان رهبری حول محور اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: برترین و بهترین راه برون رفت از مشکلات و فشارهای اقتصادی تکیه بر مقاومت اقتصادی و رونق بخشیدن به تولید ملی و حمایت از سرمایه های ایرانی می باشد که مسؤولان در این مسیر باید حرکتی جهادی انجام دهند.

آیت الله حیدری چهارمین بیانیه مجلس خبرگان رهبری را در راستای بحث انتخابات آزاد در کشور دانست و تأکید کرد: مطرح ساختن انتخابات آزاد در کشور حرکتی فتنه انگیز و همسو با تفکرات اردوگاه کفر و استکبار است.

مطرح کردن انتخابات آزاد حرکتی در جهت تفکرات اردوگاه کفر و استکبار است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با انتقاد شدید از افرادی که انتخابات آزد را در کشور مطرح کردند، اظهار داشت: این حرف ها و سخنان نامربوط کاملا از سوی علما و روحانیان محکوم است؛ چراکه این تفکرات حرکتی در راستای اندیشه استکبار جهانی و فتنه انگیزی است.

وی با ابراز تأسف از برخی افراد که بحث انتخابات آزاد را در کشور مطرح کردند، ابراز داشت: برخی افراد با سوابق خوب و درخشان در حال آغازکردن فتنه ای جدید در کشور هستند و اصلا متوجه نیستند که دارند در راستای هدف های استکبار جهانی حرکت می کنند.

آیت الله حیدری با بیان این که با اتحاد و همدلی ملت و دولت اجازه رخ دادن هیچ گونه فتنه ای را نخواهیم داد، اظهار داشت: اگر افرادی در حال طراحی فتنه ای جدید در ایران هستند باید به آنها گفته شود که کور خوانده اند و اجازه چنین کاری را به آنها نخواهیم داد به یقین دود این فتنه در چشمان خودشان خواهد رفت و چیزی جز ذلت را به بار نخواهند آورد.

فتنه گران در ایران به دنبال پست و ریاست نباشند

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که آخرین محور بیانیه نمایندگان مجلس خبرگان رهبری درباره تطهیر افراد فتنه‌گر است، تصریح کرد: برخی افراد حاضر در اردوگاه اصول گرایان سخنانی را مطرح می کنند که گنجایش آن برای ما بسیار سخت است؛ چراکه افراد فتنه گری که در سال 88 ده ها جوان را به خاک و خون کشیدند و به ارزش ها و اصول اسلامی توهین کردند مطلقا قابل تطهیر نیستند و نخواهند بود.

خطیب جمعه اهواز با تأکید بر این که ملت ایران ورود مجدد فتنه گران در صحنه انتخابات را نخواهد داد ابراز داشت: از نظر ما فتنه گران قابل تطهیر نیستند و توبه ای هم که می کنند برای خودشان مفید است که در آخرت به جهنم نروند در غیر این صورت مطرح کردن تطهیر فتنه‌گران حرکتی غلط و غیر قابل اجرا است.

انجام وظیفه نباید به تنش و اختلاف بین مسؤولان و دولتمردان تبدیل شود

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: کفش دزد را هیچ وقت پیش نماز نمی کنند؛ چراکه مارک دزدی بر پیشانی او خورده است پس فتنه گران دنبال پست و ریاست در ایران نباشند چون علامت فتنه گری بر پیشانی آنها خورده است.

آیت الله حیدری در بخش نخست خطبه های نماز جمعه با اشاره به سخنرانی رییس جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انجام وظیفه در ایران اسلامی نباید به تنش و اختلاف بین مسؤولان و دولتمردان منجر شود و باید در همه صحنه ها وحدت و آرامش خود را حفظ کنیم.

خطیب جمعه اهواز در بخش پایانی سخنانش سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع)، روز غزه، هفته وقف، آغاز امامت حضرت مهدی(عج) و میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و هفته وحدت را گرامی داشت.