خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به حساسیت انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، دلسرد کردن مردم با حربه القای ناکارآمدی نظام را نقشه دشمنان دانست و شرکت مسنجم و همگانی در انتخابات را وظیفه ای مهم ارزیابی کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، صبح جمعه در نخستین همایش تجلیل از روحانیان معمر که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، گفت: در ابتدا سلام گرم رهبر معظم انقلاب را به جمع حاضر می‌رسانم.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب به هر شهری قدم گذاشته‌اند برکت را به همراه خود آورده‌اند که آخرین این سفرها حضور در خراسان شمالی بود، در این سفر مردم با شور و شوق، اقبال و وجد فراوان به استقبال رهبر معظم انقلاب آمدند.
رییس دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان این‌که قشرهای پایین‌دست جامعه در حال حاضر در تنگنا قرار دارند اما استقبال فراوانی از رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی انجام شد، خاطرنشان کرد: مردم در سفر خراسان شمالی اعلام می‌کردند که مشکلات را تحمل می‌کنند و تنها برای دیدار رهبر معظم انقلاب آمده‌اند.
زائرسرایی ویژه روحانیان تا پایان سال جاری در مشهد مقدس افتتاح می‌شود
وی ادامه داد: نفوذ رهبر معظم انقلاب، نفوذ و دلبستگی خدایی است و تا این اتصال میان رهبری و مردم وجود داشته باشد این ملت و کشور آسیب‌ناپذیر است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی اضافه کرد: مردم، جوانان و سایر قشرها به رهبر انقلاب دلبستگی عمیقی دارند و با وجود حادثه‌های بسیار هرگز این علاقه گسسته نشده نخواهد شد.
وی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب عنایت ویژه‌ای نسبت به حوزه علمیه قم دارند، ابراز داشت: ایشان امر کردند که در مشهد زائرسرایی برای طلاب و روحانیان ساخته شود، که این امر انجام شد اما در نهایت دیدم که این ساختمان در آن منطقه محروم مشهد زیبنده طلاب و مناسب زی روحانیت نیست.
رییس دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: با نظر رهبر معظم انقلاب آن ساختمان فروخته شد و زمینی دیگر با نقشه مناسب تهیه شد که این ساختمان در حال آماده‌سازی است که این‌ پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، استفاده از این زائرسرا بر عهده مدیریت حوزه‌های علمیه است.
وی ادامه داد:‌ پیش از انقلاب نابسامانی‌های زیادی در حوزه‌های علمیه وجود داشت، امام(ره) ما را آزاد کرد و اگر کسی نسبت به این نعمت بی‌توجهی کند ناسپاس است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی به نمونه‌ای از حفظ نکردن جایگاه و شأن روحانیت پیش از انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب پاسبانی درخانه مرحوم آیت‌الله گلپایگانی می‌ایستاد و امر می‌کرد که نه کسی برود و نه کسی بیاید و هیچ‌کس جرأت سخن گفتن نداشت.
وی اضافه کرد: اکنون یک طلبه و سیدی از فرزندان پیامبر(ص) فرمانده کل تمام نیروهای مسلح است و اگر ترس دشمنان از این مسأله نبود تا کنون کشور ایران را نابود کرده بودند.
دشمنان به قدرت روحانیت آشنا هستند
رییس دفتر رهبر معظم انقلاب ابراز کرد: پس از بیداری اسلامی، ترس دشمنان بیشتر شده است و هدف اول و نقطه تمرکز دشمن بر روی روحانیت است، زیرا روحانیت در میان مردم نفوذ دارد.
وی گفت: دشمنان به قدرت روحانیت آشنا هستند و به دنبال بی‌‌اعتماد کردن مردم نسبت به روحانیت و رهبر معظم انقلاب هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به برگزاری انتخابات در سال 92 افزود: باید بد را از خوب و سره را از ناسره تشخیص دهیم و شرکت همگانی و منسجم در این انتخابات وظیفه روحانیان و مردم است، اگر این امر انجام شود نظام از اعتبار و استحکام بیشتری برخوردار خواهد بود.
وی افزود: دشمن می‌خواهد با القای ناکارآمدی نظام مردم را دلسرد کند و به دنبا بفهماند که اسلام نمی‌تواند مردم و جامعه را اداره کند،‌ برپایی نظام اسلامی و استمرار آن ثابت کرد که اسلام ظرفیت ایجاد حاکمیت را دارد.
رییس دفتر رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: دست‌یابی به انرژی هسته‌ای از سوی جوانان ایران امر بزرگی است، کشوری که سال‌های در زیر سلطه شاهان بوده و مورد هجمه جهانی واقع شده است به این توانایی دست یافته و این امر کوچکی نیست.
وی گفت: در رشته‌های پزشکی پیشرفت‌های زیادی انجام شده و این پیشرفت‌های ادامه خواهد داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به این‌که معمران سرمایه‌های حوزه علمیه هستند، بیان داشت: مرکز خدمات حوزه علمیه با خدماتی که به حوزه عرضه می‌کند کار بزرگی صورت داده است، رهبر معظم انقلاب پیوسته برای حوزه‌های علمیه و روحانیان دعا می‌کنند و ایشان مصرف وجوهات را در حوزه‌های علمیه لازم می‌دانند.

وی اظهار داشت: حوزه علمیه برکات بسیاری دارد و امیدواریم بتوانیم در آینده پاسخ‌گوی نیازهای دینی و مذهبی تمام نقاط مسلمان‌نشین باشیم.